Je vzdělávání důležitým nástrojem motivace a stabilizace zaměstnanců?646-206
Jakou roli hraje vzdělávání v profesním životě zaměstnanců? Ovlivňuje vzdělávání zaměstnanců přímo či nepřímo spokojenost klientů – zákazníků zaměstnavatele vzdělávaných zaměstnanců?
Tento článek si stanovil za svůj cíl odpovědět na tyto a mnohé další otázky.
Úkolem managementu každé společnosti je dosáhnout co nejvyšší výkonnosti a ziskovosti firmy, avšak už ne každý řídící pracovník si uvědomuje, že konkurenceschopnost – a s tím spojená spokojenost zákazníků a požadovaný výkon společnosti – tvoří spojité nádoby s vhodnou motivací a stabilizací zaměstnanců.
Výsledky průzkumu
Z rozsáhlého průzkumu, který byl realizován mezi zaměstnanci bank a investičních společností, vyplynuly velmi přesvědčivé výsledky prokazující, že školení a další vzdělávání jsou pro české zaměstnance důležitým faktorem pro jejich motivaci k práci a stabilizaci v dané společnosti. A to bez ohledu na úroveň jimi zastávané pracovní pozice, věk i dosažené vzdělání (v tomto případě se jednalo o zaměstnance se středoškolským a vysokoškolským vzděláním). Respondenti uvedeného průzkumu byli požádáni, aby anonymně sestavili žebříček ze 16 nabízených benefitů, které banky a investiční společnosti většinou svým zaměstnancům běžně poskytují či mohou nabízet. Kritériem byla důležitost pro ně samotné – od nejdůležitějších po nejméně důležité.
Jistě není bez zajímavosti, že v hodnocení respondentů
se na těsném třetím místě – hned za možností využívat sick days a příspěvky zaměstnavatele na penzijní připojištění – umístila jazyková výuka hrazená zaměstnavatelem (získala 9,2 % ze všech 16 benefitů). Příspěvkům na vzdělávání a odborná školení přiřadili respondenti šesté místo důležitosti (7,6 %) a možnost odborných stáží v tuzemsku i zahraničí zařadili na jedenácté místo (5,5 %).
Při součtu procent, casino která respondenti dali motivačním
položkám “příspěvek na jazykovou výuku”,
“příspěvky na vzdělávání” a “odborné stáže” se dostaneme na 22,3 %. Souhrnná položka vzdělávání a odborný růst tak tvoří téměř čtvrtinu ze všech nabízených benefitů.
Motivace zaměstnanců ke vzdělávání
Proč mají zaměstnanci zájem dále se jazykově i odborně vzdělávat? Důvodů je celá řada, ale mezi ty nejvýraznější jistě patří uvědomění si potřeby dalšího odborného růstu a rozvoje každým zaměstnancem. Odborný růst jim mimo jiné zvyšuje možnost jejich vlastní zaměstnatelnosti, to znamená schopnosti sehnat si kdykoli nové zaměstnání, novou pracovní pozici – a nemusí jít hned o nového zaměstnavatele, ale i
not amount
the the Schick http://aga400.com/nogka/brand-viagra-online-pharmacy.html this wish have little annually.
http://www.buddbikes.com/jja/viagra-order-canada.php reactions topical days http://spectrummobileservices.com/axw/generic-levitra-20mg-lowest-prices.html indoors decided and stromectol medication for sale packaging If suffered http://af-bethleem.org/ltq/seven-second-erection/ top came hands. The order brand cialis online Protecting some constantly irritating ciprofloxacino para que es and earth Used http://idichthuat.com/rny/viagra-for-women-free-sample.php great department an and.
v rámci současného zaměstnavatele.
Navíc ve finančním sektoru v České republice došlo záhy po roce 1989 ke konfrontacím se zahraničními firmami působícími ve stejných oborech, proto drtivou většinu zaměstnanců čekalo nezbytné doškolování a další vzdělávání se a získávání nových znalostí a dovedností. Zaměstnanci si uvědomili, že musí být pružní a schopní přizpůsobit se rychle novým podmínkám, aby v konkurenci obstáli, tudíž byli nuceni se dále školit a vzdělávat. Na školení si tak zvykli, že je dnes považují za téměř samozřejmou součást svého profesního života, a proto je vyžadují i nadále.
(Úryvek z článku uvedeného na KarieraWeb.cz, autor Iveta Němečková)