DESATERO č.3 PŘI HLEDÁNÍ NOVÉHO PRACOVNÍHO UPLATNĚNÍ: Obsah CV

Milí klienti,
přinášíme Vám třetí z desatera o tom, jak hledat práci.

Dnešní článek bude o zpracování životopisu, o průvodním a motivačním dopisu. Za sebe si myslím, že životopis by měl obsahovat tyto informace:
1) Základní identifikační údaje (jméno, příjmení, adresa bydliště, případně rok narození) 2) Kontaktní údaje (minimálně telefonní číslo a e-mailové spojení)
3) Informace o nejvyšším dosaženém vzdělání a informace o případných dalších kurzech nebo školeních
4) Přehled Vašich pracovních zkušeností. Pokud jste absolventi – rozhodně doporučuji uvést každou svou brigádu nebo delší zahraniční pobyt. Informace o pracovních zkušenostech by měly obsahovat zaměstnavatele, pracovní pozici, Vaši náplň práce v heslech a data, kdy jste práci vykonávali. Pokud jste vedli tým pracovníků – je dobré uvést kolik osob to bylo. Pokud jste působili na nějaké technické pozici Vaši náplň práce mohou podpořit informace o tom s jakými technologiemi jste pracovali, nebo na jakých projektech jste pracovali.
VŽDY VŠAK UVÁDĚJTE PRAVDIVÉ INFORMACE A ČINNOSTI, KTERÉ JSTE SKUTEČNĚ VYKONÁVALI VY OSOBNĚ!
5) Přehled Vašich dalších dovedností, znalostí, schopností
6) Pokud v životopise uvádíte datum – vždy jej před odesláním CV aktualizujte

Další informace:

1) Životopis vždy posílejte v českém jazyce (slovenském)!. Teprve pokud je u pozice vyžadována znalost cizích jazyků je vhodné připojit jako další soubor Váš životopis v daném cizím jazyce.

2) Svůj životopis si vždy několikrát projděte a ujistěte se, že neobsahuje chyby nebo překlepy.

3) Do životopisu se může vložit fotografie – nicméně by měla odpovídat pozici, na kterou se hlásíte (většinou tedy stačí záběr od ramen výše, dámám nedoporučuji hluboké dekolty nebo trika jen na ramínka, u pánů se často potkávám s fotografiemi ze svateb – to také není úplně ideální). Co se týče fotky, já osobně ji docela vítám. Po běžném pracovním dnu, kdy vidím několik kandidátů, mi určitě pomáhají si jednotlivé uchazeče lépe vybavit.

4) Uvádět informace zda jste ve svazku manželském nebo svobodní – mi k pozicím nepřijde úplně relevantní, ale někteří personalisté to vyžadují.

5) Životopis by měl být přehledný, strukturovaný – ideálně v délce max. 2 stránky. Pokud máte potřebu psát něco více o projektech, na kterých jste pracoval – doporučuji samostatnou přílohu.

6) Doporučuji mít více verzí životopisů – podle toho, o jakou pozici se ucházíte. Pokud to bude např. vedoucí pozice – zaměřila bych se více na zdůraznění informací o svém týmu, zodpovědnostech, pravomocech. Pokud to bude pozice specialisty – víc bych se zaměřila na detailnější popis práce, kterou jsem se zabývala…tam informace o tom, že jsem vedla tým 5 lidí není nijak relevantní ani podstatná.

7) Když svůj životopis posíláte přes internet, vždy do těla e-mailu přidejte alespoň krátké průvodní informace – pokud je ta možnost. Motivační dopisy jsou určitě fajn, ale první věc, kterou personalista vidí při přijetí e-mailu je právě tělo e-mailu, kde máte možnost vyjádřit svůj zájem o danou pozici nebo vysvětlit, proč právě vy.
POZOR: nikdy nekopírujte ty samé informace, často zapomínáte měnit jména personalistů, jména firem nebo pozic! Pokaždé napište nový text. Dejte si s tím ten čas a práci – vyplácí se to!

8) Motivační dopis posílejte tam, kde jej vyžadují. Pokud jej vyloženě v požadavcích nemají – obávám se, že to pro Vás bude ztracený čas a že ho nikdo číst nebude. Pokud je vyžadován – pak samozřejmě jej pošlete s informacemi proč tato firma, pozice a proč vy jste ti nejlepší a nejvhodnější kandidáti. Opět upozorňuji – uvádějte pouze pravdivé informace.

Takže hodně štěstí při zpracovávání CV a průvodních dopisů :-) Krásný den za Agenturu Salvia přeje Jana :-)

Pokud budete mít dotazy nebo máte zájem o osobní konzultaci – neváhejte se na mne obrátit (1 hodina zdarma, následně se jedná o placenou službu). j.maskova@agenturasalvia.cz

Komentáře nejsou povoleny.