Čtvrté z desatera jak si hledat práci: DEJTE O SOBĚ VĚDĚT!

Milí klienti, přinášíme Vám čtvrté z desatera o tom, jak hledat práci. Dnešní článek bude o tom jak a kde hledat práci, aneb – dejte o sobě vědět! Často se při pohovorech setkávám s tím, že si kandidáti smutní, že se jim nikdo neozývá a že je tedy zřejmě nikdo nechce zaměstnat. Po pár otázkách se však často dozvím, že spousta kandidátů je velmi pasivních a čekají, že když svým kamarádům řeknou, že hledají práci – tak se jim nabídky pohrnou. Realita je však v dnešní době trochu jiná a je potřeba jít tomu svému štěstí trochu naproti, a to lze několika způsoby:

1) umístěte svůj životopis na webové portály, kde personalisté a firmy hledají pracovníky:
LinkedIn, Profesia, Jobs
Výhodou je, že profil vidí jen registrované společnosti – nikdo nepovolaný by se k němu neměl dostat. Dále si na těchto portálech můžete zadat filtry pozic, o které máte zájem, a na základě nich Vám budou chodit upozornění o nově otevřených pracovních pozicích.

2) registrujte se u několika personálních agentur – max. však do 4
například: Agentura Salvia, Axial, Grafton
Co tím získáte? Každá personální agentura má určité portfolio klientů, kteří se na ně obrací, když obsazují pracovní pozice. Máte tak možnost být prezentováni jednou agenturou např. do 6 prověřených společností, kam jde spolu s Vaším životopisem i určité doporučení agentury. Tím si můžete zvýšit pravděpodobnost pozvání na pohovor – neboť doporučení agentury má pro firmy vyšší váhu – než když si na danou pozici pošlete životopis sami. Registrace u agentur bývá zdarma!

3) pošlete svůj životopis svým přátelům a rodině Občas se může stát, že se někdo před Vašimi blízkými zmíní, že někoho u nich ve firmě hledají – takže proč toho nevyužít?

4) aktivně reagujte na volné pracovní pozice (tisk, internet, Úřad práce..) Zde znovu poprosím – reagujte pouze na pozice, u kterých splňujete požadavky, které jsou uvedené v inzerátu – nebo pokud víte, že se je můžete během 2 dnů doučit. Z řezníka se opravdu za 2 dny nestane medicínský reprezentant (tím nechci nikoho podceňovat)! Doporučuji, veďte si záznamy o pracovních místech a firmách, kam jste se prezentovali. Není dobré, pokud si do firmy pošlete svůj životopis vícekrát, nebo když si jej tam pošlete vy a pak ještě pracovní agentura. Nepůsobí to profesionálně a férově.

5) vyhlédněte si firmy, pro které byste chtěli pracovat a ty pak oslovte
Někdy se může stát, že toužíte pracovat pro nějakou konkrétní společnost a ona zrovna neinzeruje žádné volné pracovní pozice. Nevadí. Pokud o práci u nich opravdu stojíte – napište motivační dopis, proč byste chtěli pro ně pracovat a na jaké pozici. Ten jim spolu se svým životopisem pošlete s tím, že budete rádi, pokud Vás budou v budoucnu kontaktovat v případě, že se u nich pracovní pozice otevře. Výhodou tohoto způsobu je, že nezapadnete do řady dalších životopisů, které se hlásí ve stejnou chvíli na stejnou pozici.

Hodně štěstí při hledání práce
Krásný den za Agenturu Salvia přeje Jana
Pokud budete mít dotazy nebo máte zájem o osobní konzultaci – neváhejte se na mne obrátit (1 hodina zdarma, následně se jedná o placenou službu) j.maskova@agenturasalvia.cz

Komentáře nejsou povoleny.